6.24 Yama Notları

Yorumlar
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
Klavye okları ile haberler arasında gezinebilirsiniz

Sezon dolusu selamlar Sihirdarlar,

2016’nın son yaması olan 6.24 Yaması’na hoş geldiniz! Bu yamada da Sezon Öncesi Dönem değişikliklerinin devamını getiriyoruz. Bu yama 6.23’ten biraz daha büyük; zira aradan geçen yama döneminde edindiğimiz bilgiler, Suikastçı Güncellemeleri ve orman kampları gibi değişikliklerin uzun vadede nasıl etkiler ortaya çıkarabileceğini daha net görmemizi sağladı. Ayrıca Camille’in kancalarını duvarlara geçirip hızla Vadi’ye atıldığını da hatırlatalım!

İstemci güncellemesi açısından ise açık betanın iyi ilerlediğini düşünüyoruz. Açık beta başladığından beri en büyük önceliği performans ve istikrara veriyoruz; bu yüzden, güncellenen istemciye geçmeyi ertelediyseniz şimdi geçiş için harika bir zaman diyebiliriz. Ayrıca güncellenen istemciyi şimdi indirmeniz, önümüzdeki aylarda zaman kazanmanızı sağlayacak. Eski istemciyi devreden çıkarma zamanı geldiğinde çok büyük boyutlu indirmelerin önüne geçmek adına, bundan böyle yamalar biraz daha büyük veri paketleri içerecek. 6.24 ile 7.1 arasında istemciye yönelik bir “yama öncesi” güncellememiz daha olacak; şimdiden haber verelim istedik.

Son olarak 2017 Dereceli Sezonu’nu başlatmak üzereyiz (evet, bu yıl daha erken başlıyor). Bu yama dönemindeki sıralama sıfırlamasıyla birlikte Dereceli resmen başlamış olacak. Umarız Sezon Öncesi Dönem’de bol bol antrenman yapmışsınızdır. Aman kendinizi baskı altında falan hissetmeyin. Bunu hiç istemeyiz.

Riot Games’deki herkes adına hepinize bol şans ve iyi eğlenceler diliyoruz. Vadi’de görüşmek üzere! Vadi demişken, havada bir kar kokusu mu var ne?

2017 Dereceli Sezonu, 6.24 Yama Dönemi’nde başlayacak!

camilli

Camille

Çelik Gölge, Camille 6.24 Yaması’nın ilerleyen günlerinde çıkacak! Bu arada League of Legends’ın en yeni şampiyonu hakkında daha fazla bilgi edinmek için

akali

Akali

Her zaman açık bir etkiden iki tetiklenmeli bir etkiye dönüştürdüğümüz sırada İkiz Disiplin’in yapılar üzerinde çalışmasına izin vermemiştik. Elbette bu, güncellenen İkiz Disiplin’in faydalarından mahrum kalınca AP ile yapılara karşı güçlenemeyen normal saldırıları nedeniyle, Akali’nin ittirme gücüne vurulan bir darbe anlamına geliyordu. Bu düzenlemeyi, güncellemenin ilk uygulamasında İkiz Disiplin’in çatışmaya odaklı yanını korumak ve sonraki denge değişikliklerinde (bkz: geçen yama dönemindeki oran güçlendirmeleri) daha net bir tablo görebilmek için yapmıştık. Ortalığın tozu dumanı biraz daha yatışınca bütün değişikliklerin sonuçlarını daha açık görebilmeye başladık ve bu sayede ittirme potansiyelini İkiz Disiplin’e geri vermenin uygun olacağına karar verdik.

123213

Pasif – İkiz Disiplin

NİNJA İTTİRMESİ Artık kulelere karşı kullanılabiliyor

azir

Azir

W’nun bekleme süresi azaldı. Güneş Kursları daha fazla hasar verip rakiplere daha az altın kazandırıyor.

Altı ay kadar önce sahne ışıklarının altından çekildiğinden beri Azir hakkında fazla konuşmuyorduk. Kısaca özetlemek gerekirse Azir’in çok fazla güçlü yanı var ama yeterince zaafı yok. Bu da dengelemeyi aşırı hassas bir işe dönüştürüyor: Faydalanılabilecek bariz zaafları olmayınca Azir bir kere öne geçmeye başladığında onu alaşağı etmek zorlaşıyor.

Bu yamayla birlikte Azir’in taban verimliliğini biraz arttırıyor ama dürtme potansiyelini yükseltmiyoruz. Çatışmalarda her şeyini ortaya koymak istediğinde üç askere daha çabuk erişip onları koruyabilecek ve daha hızlı askerler, ister dudak uçuklatan kaçış hamleleri için ister bir anda rakibin ötesinde belirip “Shurima Halayı”yla rakipleri ateşin ortasına atmakta kullansın, Kayan Kumlar’a daha rahat erişebilmesi anlamına gelecek. Güneş Kursu’na da biraz sevgi gösteriyoruz. “Geçici yedek kule” dediğimiz şey, sadece Azir’in ortaya koyabildiği, çok hoş bir stratejik güç ama rakip için kolay yoldan altın kazanma fırsatına dönüşebildiği için bazen kullanmadan önce tereddüde sebep olabiliyordu.

Pasif – Shurima’nın Mirası

SALDIRI GÜCÜ ARTIŞIDakikada 3 Dakikada 4
YOK EDİLDİĞİNDE RAKİBE KAZANDIRDIĞI ÖDÜL100 altın 50 altın

image-1

W – İleri!

YÜK BEKLEME SÜRESİ12/11/10/9/8 saniye 10/9/8/7/6 saniye

Eşyalar:

 

rylai

Rylai’nin Kristal Asası

Tek hedefli ve alan etkili yetenekler artık daha etkili yavaşlatmaya neden olmuyor. Bedeli ve istatistikleri azaldı.

Rylai YG dövüşçüleri, işlevsel büyücüler, YG suikastçılarıbütün büyücüler için vazgeçilmez bir eşya hâline geldi. Bir eşyanın popüler olmasında hiç sorun görmüyoruz ama söz konusu eşya hem hayatta kalma imkânı hem de işlevsellik sağladığı zaman yapay olarak sınıf çeşitliliğini azaltıyor ve karakterlerin beceri düzeylerini benzer hâle getiriyor. Rylai’nin tekrarlanabilen yavaşlatma etkisi için tercih edilmesini istiyoruz; ideal bir istatistik çomağı olduğu için değil. Bu, büyücülere yönelik genel cazibesini aşağı çekmek amacıyla can ve YG değerlerini azaltmak anlamına geliyor gelmesine ama yavaşlatma etkisinin de düzenli olarak bunu kullanamayan büyücülere de aşırı cazip görünmesini istemiyoruz. Bu düzenlemenin bazı şampiyonları daha fazla etkileyeceğinin farkındayız ama Rylai’nin kendine has sorunlarının etrafından dolanıp durmak yerine, ileride yapacağımız değişikliklerle bu şampiyonların Rylai’ye daha az bel bağlamasını sağlamanın daha faydalı olacağına inanıyoruz.

TARİFAşırı Büyük Sopa + Kuvvet Kitabı + Dev Kemeri + 515 altın İnfilak Değneği + Kuvvet Kitabı + Yakut Kristal + 915 altın
TOPLAM BEDEL3200 altın 2600 altın
CAN400 300
YETENEK GÜCÜ100 75
YAVAŞLATMAHer durumda 1 saniyeliğine %20

maske

Lanetli Maske

Ucuzladı.

Liandry’nin Eziyeti, Rylai’nin Kristal Asası’nın doğal eşi ve genelde bu eşyayı alanların aklında iki eşyadan birden elde edecekleri güç artışı oluyor. Rylai’deki değişikliklerle birleşince Rylai-Liandry ikilisinin asıl kullanıcıları dışındaki şampiyonlar tarafından suiistimal edilme ihtimalinden pek endişe duymuyoruz ve bu sayede asıl kullanıcılarının güçlerinin tepe noktasına biraz daha erken ulaşmasını göze alabiliyoruz.

TARİFKuvvet Kitabı + Yakut Kristal + 765 altın Kuvvet Kitabı + Yakut Kristal + 665 altın
TOPLAM BEDEL1600 altın 1500 altın

Liandry’nin Eziyeti

TOPLAM BEDEL3200 altın 3100 altın

Sihirdar Vadisi

Yaşayan Orman

Bitkiler birkaç istisna dışında çoğunlukla totemlere benzer davranıyor.

Genel anlamda bitkiler etkinleşirken normal saldırı animasyonları kullanılsa da, bitkilerin çatışma etkileşimlerini tetiklememesi gerekiyor. Başka bir deyişle bitkileri etkinleştirmek totemlere benzer bir duygu vermeli: Normal bir saldırıyla yapılan taktik bir eylem gibi. Burada dikkate değer iki istisna var. Saçartohum’u etkinleştirdikten sonra bir Draven baltası ya da Poppy kalkanının peşinden koşmak zorunda kalmak çok tatsız; dolayısıyla bu etkileşimleri kaldırıyoruz.

BİTKİLER İNSAN DEĞİLArtık normal saldırıyla tetiklenen şampiyon pasifleri (Caitlyn’in Pasif – Tam Kafadan, Nocturne’ün Pasif – Umbra Bıçakları gibi) bir bitkiye saldırıldığında tüketilmiyor (kule veya totemlere saldırıldığı zamanlardaki gibi)
DRAAAAVENDraven’ın Q – Dönen Balta yeteneği artık bitkilerden sekmiyor. Bunun yerine (kulelere saldırdığı zamanlara benzer şekilde) etki süresi yenileniyor
BÖYLE OLMAZArtık bir bitkiye saldırırken Poppy’nin Pasif – Demir Elçi yeteneği (bir birim katlettiği zamanlara benzer şekilde) Poppy’ye geri sekiyor

Kırmızı ve Mavi Güçlendirmeler

Süreleri arttı. Kırmızı güçlendirmenin isabet hâlinde tetiklenmesi ve Mavi güçlendirmenin yetenek gücüyle güç artışı kaldırıldı.

Sezon Ortası Güncellemesi sırasında Kırmızı ve Mavi güçlendirmelerin gücünü daha etkili hâle getirmiş ve bunları ele geçirmenin daha değerli bir görev gibi hissettirmesini umut etmiştik. Ne var ki güçlendirmelerin kendileri, bu güçlendirmelerin etkin olduğu çatışmaları çok dengesizleştirdi; çünkü güçlendirmeler, kendilerini taşıyan şampiyonların hasar verme hızını gerekenden fazla yükseltiyordu. Bu güçlendirmeleri faydalı ama ezici düzeylere çekmek adına Sezon Ortası değişikliklerini geri alıyoruz.


Kırmızı Güçlendirme

SÜREİlk güçlendirmede 120, sonrasında 90 saniye Bütün güçlendirmelerde 120 saniye
KALDIRILDIİSABET TETİKLENMESİArtık normal saldırılar isabet hâlinde Kırmızı Güçlendirme’nin bir vuruşu kadar hasar vermiyor (ama hâlâ etkiyi uygulayıp yeniliyorlar)

Mavi Güçlendirme

SÜREİlk güçlendirmede 120, sonrasında 90 saniye Bütün güçlendirmelerde 120 saniye
KALDIRILDIYETENEK GÜCÜArtık +%15 yetenek gücü sağlamıyor

Kırmızı Korkabuk

Kırmızı Korkabuk’un büyü direnci azaldı.

Kırmızı Korkabuk, büyü hasarına bel bağlayan ormancıların canını fazla yakıyor. İki güçlendirme kampının da özgün hissettirmesini istesek de, birini temizlemenin diğerine göre çok daha fazla can ve manaya mal olmasını istemiyoruz.

TABAN BÜYÜ DİRENCİ26 20

Kayacıllar

Antik Kayacıl ilk katletmede daha az deneyim veriyor.

Ormancıların 3. seviyeye ulaşma zamanlarına dair genel beklentiler var ve koridor oyuncuları, baskınları hesaplarken bu beklentilere bel bağlıyor. Bazı ormancılar, yetenek setlerindeki bazı farklılıklar nedeniyle bu beklentileri boşa çıkarabilmeli elbette ama Kayacıllar, bütün ormancıların ikinci kamplarında 3. seviyeye ulaşmasını sağlayacak kadar deneyim sağlıyordu. Ormancıların 3. seviye baskınlarına ne zaman ulaşıp ulaşamayacağı konusunda daha tutarlı algılar oluşması adına ilk Kayacıl kampı temizlendiğinde edinilen deneyim miktarını törpülüyoruz.

DENEYİMAntik Kayacıl ilk katledildiğinde 125 62,5 deneyim verir

Kabiliyetler

kabi

Heyulanın Cesareti

Düşük seviyelerdeki bekleme süresi arttı. Yakındaki rakip başına kalkan ilavesi azaldı.

Heyulanın Cesareti üstüne düşeni yapıyor. Başı sıkışan şampiyonlara yardımcı oluyor ve zor şartlarda hayatta kalmaları için kitle kontrolünden faydalanıyor. Ne var ki bunları “fazla iyi” yapıyor. Üstüne üstlük koridorda bir miktar değeri olsa da, her dalgada bu kadar besili bir kalkana karşı makul bir takas seçmek hayli zor olabiliyor.

BEKLEME SÜRESİ30 saniye 1-18. seviyelerde 45-30 saniye
YAKIN RAKİP BAŞINA KALKAN%7 %5 (azami %25)

kabili

Savaş Şevki

Yükler daha uzun kalıyor. Daha az yük gerektiriyor.

Savaş Şevki’nin oyun tarzını seviyoruz; saldırmaya devam ettiğiniz sürece gücünüze güç katmanızı sağlıyor. Sezon Öncesi Dönem’de yaptığımız değişikliklerin bazıları bu vaadi biraz erişilmesi zor hâle getirdi zira son dönemde yük biriktirmek daha uzun sürüyordu ve yükleri muhafaza etmek zorlaşmıştı. Savaş Şevki’nin yitirdiği güvenilirliği geri kazandırmak için bazı değişikliklerde geri adım atmanın faydalı olacağını düşünüyoruz.

YÜK SÜRESİ 4 saniye 6 saniye
AZAMİ YÜK SAYISI10 8
YÜK BAŞINA SALDIRI GÜCÜ1-18. seviyelerde 1-6 1-18. seviyelerde 1-8
AZAMİ SALDIRI GÜCÜ10-60 8-64

İzleyici Modu

Element Ejderi güçlendirmeleri ve dönüşümlü oyun modu görevleri artık İzleyici Modu’nda takip edilebiliyor.

İzleyici arayüzünde, izleyicilerin görev olarak takip edebildiği başlıkları arttırmamızı mümkün kılan bazı çalışmalar yaptık. Bu, dönüşümlü oyun modunda oyunu oynayan oyuncularla (alın size yeni bir tekerleme) aynı bilgileri görebilmeniz anlamına geliyor. Ayrıca bu sayede izleyiciler nihayet Sezon Ortası’ndaki ejderha değişikliklerinde günü yakalayabilecek!

ELEMENT EJDERİ İZLEME TURLARIİki takımın da Element Ejderi güçlendirmeleri artık İzleyici Modu’nda takip edilebiliyor
PORO KRALI İZLEME ZAMANIPoro Kralı karşılaşmalarında, Poro Kralı’nı çağırmaya yarayan yükler artık İzleyici Modu’nda takip edilebiliyor
MERKEZ KUŞATMASI İZLEMEMerkez Kuşatması karşılaşmalarında, saldıran tarafın yıktığı yapılar ve savunmanın Yok Edici’yi devreye sokmaya yönelik yükleri artık İzleyici Modu’nda takip edilebiliyor

LoL İstemci Güncellemesi

Bu yamada performans ve kararlılığa yönelik dikkate değer iyileştirmeler yaptık. Bir yandan bütün oyuncular için sorunsuz bir deneyim sağlamaya, bir yandan da eksik özellikleri eklemeye yönelik gereken adımları atıyoruz.

Devam eden istemci güncellemesi açık beta süreci hakkında sorularınız varsa Açık Beta SSS makalemize göz atabilirsiniz.

Oyundan keyif almanıza engel olan teknik sorunlar veya hatalarla karşılaşıyorsanız hâlâ eski istemciye dönüş yapabileceğinizi hatırlatmak istiyoruz. Oturum açmadan önce (bu yama döneminde değişen) “Eski istemciyi başlat” seçeneğine tıklamanız yeterli. Güncellenen istemciyle ilgili sorunların çoğuna Destek sitemizdeki Bilinen Sorunlar makalesinden çözüm bulabilirsiniz.


Yeni özellikler

Bu yama döneminde LoL istemci güncellemesine yönelik başlıca düzenlemeleri aşağıda bulabilirsiniz.

YENİDÖNÜŞÜMLÜ OYUN MODLARIDönüşümlü oyun modları, Poro Kralı Efsanesi’nden itibaren güncellenen istemcide kullanılabilir olacak. (Bilinen sorun: Özel oyunlar henüz dönüşümlü oyun modlarını desteklemiyor.)
YENİARKADAŞ İZLEMEOyuncular yeniden arkadaş listelerinde ismine sağ tıklayıp “Oyun İzle” seçeneğini tıklayarak arkadaşlarının oyunlarını izleyebiliyor.
YENİİSTEMCİ İÇİNDE OYUN AYARLARIOyuncular tuş atamalarını artık oyuna girmelerine gerek kalmadan güncellenen istemciden değiştirebiliyor.
YENİKÖMÜRLE ÇALIŞAN BİLGİSAYARLAR İŞ BAŞINAPerformans sorunlarıyla karşılaşan oyuncuların belli animasyon ve efektleri kapatabilmelerini sağlayan bir düşük kaynak kullanım modu eklendi. Şu anda bu mod şampiyon seçiminin bazı küçük özelliklerini etkiliyor ama ilerleyen yama dönemlerinde düşük kaynak kullanımı modunu daha fazla özelliği kapsayacak şekilde genişleteceğiz.
YENİHEDİYE BİLDİRİMLERİArtık oyuncular hediye aldıklarında bir bildirimle haber alacak.

Açık betaya henüz geçmeyen oyuncular için bu yama döneminin ilerleyen günlerinde yaklaşık 500 MB boyutunda büyük bir dosya paketi çıkaracağız. Bu paket (ve bundan böyle normal yamalarımıza eşlik edecek benzer indirme paketleri), güncellenen istemcinin daha küçük paketlere ayrılmış hâli ve eski istemciyi devreden çıkarma zamanımız geldiğinde daha az veri indirmenizi sağlamayı amaçlıyor. Açık betaya katıldıysanız bu dosyaları zaten indirdiğiniz için pek etkilenmeyeceksiniz.


Dikkate Değer Düzeltmeler

  • İstemcinin bütünüyle daha hızlı çalışmasını sağlamak için ses ve arayüz bileşenlerimizi yamaladık
  • Şampiyon seçiminin daha akıcı çalışmasını sağladık ve şampiyon tablosu arayüzünü etkileyen bazı sorunları ortadan kaldırdık
  • Önemli karar anlarının daha belirgin hâle gelmesi için şampiyon seçiminde ses ve görüntü değişiklikleri yaptık
  • Oyna Düğmesi’nden lobiye geçiş, hazırlık kontrol penceresi ve şampiyon seçimine giriş deneyimi gibi önemli geçişlerde duyarlılık ve tutarlılığa yönelik geliştirmeler yaptık
  • Yeni masaüstü simgesinin doğru konumu işaret etmemesi yüzünden çok sinir bozucu bazı başlatma sorunları ortaya çıkıyordu. Biz de bu durumu düzelttik
  • Bazen oyuncuların şampiyon seçiminde rün sayfalarını seçmelerine engel olan bir hata giderildi
  • Oyuncuların hazırlık kontrolünü kabul etmelerini ve şampiyon seçimlerini hazır hâle getirmelerine engel olan çeşitli sorunları çözdük
  • Bazen oyuncuların başka oyunculara ait yasaklama animasyon ve seslerini görememelerine ve duyamamalarına neden olan bir sıkıntı giderildi

ggAlfa testine katılarak geçen ayın başında açık betanın hayata geçmesine yardımcı olan oyunculara alfa sihirdar simgesi ödüllerini dağıttık.

Giderilen Hatalar

  • Malzahar’ın Hiçlik Haşereleri gerektiği gibi çalışmayan bazı hasar türlerinden artık etkileniyor
  • Heimerdinger’in W – Hextech Mikro Roketler atışlarının ilkinden sonrakiler, artık Poro Kralı’na daha az hasar veriyor (Poro Kralı artık minyon değil, canavar muamelesi görüyor)
  • Kled’in W – Vahşet Sevdası, artık ilave hasarı bir birimi katletse bile isabet etkilerini gerektiği gibi tetikliyor
  • Saçartohum ile kendinizi veya bir takım arkadaşınızı savurmanız, Yasuo’nun R – Son Nefes yeteneğinin havadaki rakiplere yönelik yaptığı kontrolde artık bir rakip yer değiştirme etkisi olarak görülmüyor. Başka bir deyişle, Saçartohum etkisiyle savrulduysanız Son Nefes’e takılmadan geçeceksiniz
  • Xerath’ın R – Sihir Ayini yeteneğinin çok uzaktan kullanıldığında Baron Nashor’a hasar vermesini engelleyen bir hata giderildi
  • Artık Brand’in E – Yangın yeteneği, alev almış bir hedefe isabet ettikten sonra yakındaki rakiplere yayıldığında yayılma hasarı tek hedefli bir yetenek sayılmıyor
  • Arındır’ın açıklaması artık sindirme etkilerini kaldırmadığını belirtiyor
  • Güncellenen istemcide Elementalist Lux’ın animasyonlu yükleme ekranı görselinin konumu düzenlendi
  • Elementalist Lux’ın Köken yükleme ekranı çerçevesi artık Dereceli çerçevelerinin altında kalmıyor
  • Elementalist Lux’ın Ateş ve Magma biçimlerindeki W – Prizmatik Bariyer kalkanlarında, renk körlerine yönelik iyileştirmeler yapıldı
  • Elementalist Lux’ın dönüşüm menüsündeki bazı hatalar giderildi
  • Elementalist Lux’ın Ateş biçimindeki alev yakasına ait görsel efekt boşluğu düzeltildi
  • Elementalist totem görünümünün ortadan kalkma sesi, görüntüsüyle eşzamanlı hâle getirildi
  • Kartopu Savaşı Bard’ın dans animasyonu sırasındaki sesleri (şarkısı mı deseydik?) artık gecikmeli gelmiyor
  • Havuz Partisi Ziggs’in boş kalma animasyonu sırasındaki sesleri, su balonunu sallayıp suratına vurmasıyla senkronize hâle getirildi
  • Jhin’in W – Trajedi yeteneği artık Jayce ile aynı oyundayken Jayce’in Q – Şok Patlamasıseslerini oynatmıyor
  • Kulelerin menzilleri dahilindeki bir hedefe saldıramadıklarında sürekli hedef belirleme ses ve görüntü efektlerini oynatmasına neden olan bir hata giderildi
  • Gölgeateş Kindred’in koşu döngüsünde Kuzu yayını havaya attığı sırada çalması gereken ancak eksik olan ses düzeltildi
  • Havuz Partisi Graves’in W – Sis Perdesi yeteneğine ait püskürtücü sesi artık rakipler tarafından gerektiği gibi duyulabiliyor
  • Lotus Çiçeği Karma’nın Mantra Q – Ruhyalazı‘na ait patlama çemberi göstergesinin görüntülenmemesine neden olan bir hata giderildi

Yakında Gelecek Kostümler

Bu yılki Kartopu Savaşı kostümleri 6.24 Yama Dönemi’nde yayınlanacak:

Bu yılki Kartopu Savaşı deneyimleri hakkında daha fazla bilgi için takipte kalın!

 

 

Önerilen Yazı

Related Yazıları

Yorum Yazın post